Ett riktigt bra boktips

Publicerad 2016-07-07 11:05:00 i Allmänt,

När jag började få tillbaka ork efter min utmattning så ville jag inget annat än att läsa om utmattning och kunna känna igen mig i andras berättelser. På bilbioteket kom jag över boken "Duktighetsfällan: En överlevnadsbok för prestationsprincessor" och en mängd andra. Men denna bok är verkligen fantastiskt bra. De tar upp sömn, ångest, depression, samhällskrav, riktiga människors berättelser etc. Den är lättläst och konkret. Även du som inte är utmattad/stressad bör läsa den, mycket tänkvärt! Den verkar inte gå att köpa, men den fanns på mitt närmaste bibliotek. Du kan gå in på ditt bilbioteks hemsida och söka på titeln, ibland finns det även e-böcker att läsa på datorn.
 
En annan bra bok är denna, som också är skriven av Perski är "Ur balans: om stress, utbrändhet och vägen tillbaka till ett balanserat liv". Fanns också på mitt bibiotek men kan även köpas bland annat här:
http://www.adlibris.com/se/bok/ur-balans-om-stress-utbrandhet-och-vagar-tillbaka-till-ett-balanserat-liv-9789101002908#show-comments
 
Jag skrev ju om sömn i mitt förra inlägg, och sedan hittade jag bilder på några bra saker jag läst i boken förut. Här är två utdrag ur Duktighetsfällan:
 


Taget ur boken "Duktighetsfällan: En överlevnadshandbok för prestationsprinsessor" av Aleksander Perski och Joanna Rose.

 

Bild från Bokus.com

 

 

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är i 20-årsåldern och har alltid varit en högpresterande tjej som alltid velat andra väl och älskat livet, kanske lite för mycket. Jag drabbades sommaren 2015 av en utmattningsdepression med paniksyndrom. Det jag känner är att jag vill få kontakt med andra drabbade. Här i bloggen kommer jag dela med mig av min berättelse, mina tankar och känslor och förhoppningsvis kan vi få igång lite diskussioner och peppa varandra! Jag är inte utbildad inom ämnet utan uttrycker bara mina egna erfarenheter och tankar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela