Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2016-08-22 20:05:00 i Allmänt,

Hejsan på er. 
 
Nu är jag tillbaka från en vecka i Kroatien och är nu i staden där jag studerar. På onsdag har jag en omtenta och sedan drar allt igång igen veckan efter. På ett sätt känns det bra att jag klarar av så mycket mer än tidigare, men jag är fortfarande så otroligt rädd för att falla tillbaka. Tillbaka i det mörker som totalt slukade mig för lite mer än ett år sedan. Det är så svårt att veta hur jag ska tänka och göra. Jag ska i alla fall fortsätta att gå till min psykolog och försöka vara noggrann med att göra avslappningar och vara snäll mot mig själv. Försöka att inte ställa så höga krav och lyssna på varningssignaler. Men det är så mycket lättare sagt än gjort, speciellt när jag varit så väldigt självkritisk och aldrig älskat mig själv. 
 
Hur gör ni i höst? 
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2016-08-23 13:51:57

Vad härligt att du kunnat åka på semester! Och Kroatien som är så vackert! Jag tycker att du resonerar så klokt kring din höst med plugg och allt vad det innebär, min plan är att försöka leva efter det också.

Jag är precis nyinflyttad till staden där jag ska plugga min masterutbildning. Efter några dagar med för lite sömn för mitt bästa och för många sociala aktiviteter har jag precis haft en enorm dipp där jag slukades av total kraftlöshet. Så jag är ganska orolig för hur hösten ska gå men försöker att bara flyta med och lyssna på vad kroppen vill och behöver. Har varit på en första träff med en sjukgymnast här i stan för att lära mig BK (basalkroppskännedom) och ska även träffa en kurator senare. Känns skönt att ha ett "team" runt en som man kan jobba med och bolla alla frågor som dyker upp när tröttheten omfamnar en. Där jag befinner mig nu måste jag ha stenkoll på mina rutiner och energiutgifter för att orka med vardagen, vilket är tufft.. men på något vänster krigar man på och tar sig igenom dagarna ändå, du vet ju hur det är.

Jag måste också blir så mycket bättre på att lyssna på mina varningssignaler och våga säga nej till olika tillställningar. Det är så frustrerande ibland bara men egentligen handlar det väl inte om annat än att för en gång skull verkligen sammarbeta med sin kropp. Jag längtar dock så mycket till att kunna röra på mig mer än vad jag kan idag. Det blir några kortare promenader om dagen, tempot får dagsformen bestämma. Men jag har alltid varit väldigt aktiv i mitt liv och dubbelidrottat sen jag var fem år, så det är ovant för mig det här, men säkert precis vad jag behöver.

Kram på dig <3

Svar: Jag hoppas att det kommer gå bra för dig, håller mina tummar!
Vad roligt att du ska börja gå och lära dig BK, jag undrar om jag också kanske borde testa det. Jag har så fruktansvärt svårt att slappna av i kroppen och lyssna på vad kroppen behöver. Du får hemskt gärna återkomma med hur det går. Jag har tänkt att ta kontakt med en sjukgymnast tidigare, men jag har inte orkat tagit tag i det. Kontaktade du vårdcentralen för att komma i kontakt med sjukgymnasten? Eller hur gick du tillväga?

Hoppas teamet tar väl hand om dig. Jag vet hur betryggande det känns att ha människor omkring en som tar en på allvar.

Ha det så bra! <3

ungutmattning.blogg.se

Postat av: Sara

Publicerad 2016-08-23 19:49:29

Ja precis, jag går via vc. Men alla vårdcentraler har inte det utbudet så kolla runt lite vad som finns där du bor :) Självklart, jag återkommer hur det känns och fungerar för mig när jag gått några gånger! <3

Svar: Åh vad snällt! Tack!Kram!
ungutmattning.blogg.se

Postat av: Maria at Inredningsvis

Publicerad 2016-09-04 21:09:43

ÅHH Kroatien verkar UNDERBART har alltid velat åka dit:) har du något tips därifrån kanske ?

Ha en kanon vecka:)

LOVE Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är i 20-årsåldern och har alltid varit en högpresterande tjej som alltid velat andra väl och älskat livet, kanske lite för mycket. Jag drabbades sommaren 2015 av en utmattningsdepression med paniksyndrom. Det jag känner är att jag vill få kontakt med andra drabbade. Här i bloggen kommer jag dela med mig av min berättelse, mina tankar och känslor och förhoppningsvis kan vi få igång lite diskussioner och peppa varandra! Jag är inte utbildad inom ämnet utan uttrycker bara mina egna erfarenheter och tankar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela