Detta har jag gjort

Publicerad 2016-08-04 12:54:09 i Allmänt,

Hej!
 
Jag har varit lite deppig i de senaste inläggen, därför tänker jag göra ett lite mer peppande inlägg. Det har varit mitt värsta år någonsin på många sätt, men jag är så oerhört dålig på att beröma och vara stolt över mig själv. Förra sommaren sa jag till mig själv, "Nästa sommar ska bli min bästa sommar någonsin.", vilket det inte alls har varit, eftersom jag fortfarande är sjuk. Därför ska jag lista några saker jag faktiskt gjort och klarat av trots sjukdomen i sommar. Det kanske är mest peppande för mig, men om det är någon där ute som precis är där på botten så kanske det kan ge lite hopp!
 
Så, under sommaren 2016 har jag;
- Varit i Budapest med en kompis 3 nätter.
- Tatuerat mig.
- Tagit en massage.
- Gymmat.
- Tagit tåget själv till Stockholm.
- Åkt tunnelbana sälv i Stockholm.
- Strosat runt i Stockholm en hel dag.
- Firat en kompis födelsedag och träffat flera nya människor.
- Bott på hotell med pojkvännen.
- Ätit middag hemma hos svärmor (tre gånger).
- Varit ute och gått massor.
- Varit på släktträff med ca 40 personer var av många var helt nya ansikten.
- Åkt och hälsat på andra delen av släkten i en annan stad.
- Varit ute på krogen (två gånger).
- Tagit blodprov (har gått i kbt tidigare för att jag hade en extrem fobi för detta).
- Varit i ett stort köpcentrum.
- Sovit bra i flera nätter utan några sömnpreparat.
- Klippt håret hos frisör.
- Firade midsommar med vänner jag inte träffat på länge.
- Var på fest med några gamla klasskamrater jag inte träffat på länge.
- Varit i Helsingör och Köpenhamn med pojkvännen.
- Fiskade en kväll med några vänner.
- Golfat på en ranch med mina syskon.
- Ätit på resturang med familjen.
- Gått på en ca 3km promenad med en bekant jag inte är jättenära.
- Klarat en lättare sommarkurs.
- Umgåtts hemma hos en nära vän i en halv dag.
- Varit på stan.
- Åkte tåg själv i 4h.
- Varit ute och spelat Pokémon Go i 4 timmar med mitt ena syskon (....).
 
Visst har jag gjort mycket trots allt?! Och visst, jag är fortfarande trött och deppig. Men inte mer än jag varit tidigare. Utöver detta så ska jag om någon vecka åka till Kroatien. 
 
Hotellfrukost. 
 
Färjan över till Helsingör.
 
Helsingör.
 
Helsingör.
 
Mysigt fik i Budapest.
 
Budapest.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2016-08-05 16:24:31

Wow vad härligt det ser ut! :) Det är så rätt att ibland stanna upp och se på de fina man faktiskt fått uppleva trots sin sjukdom. Jag själv är så dålig på det.. men ska plocka ihop ett bildcollage från sommaren för mig själv och se att det faktiskt finns ljudglimtar även när det är som mörkast :) Tack för inspon!!

Svar: Det låter som en jättebra ide! Påminna sig skälv! Kram på dig!
ungutmattning.blogg.se

Postat av: Amina

Publicerad 2016-09-05 08:36:45

Titta vad mycket du har gjort, det är ju jättebra! Det går sakta framåt :) Jag har läst igenom några inlägg här nu när jag hittade hit och jag tycker du är otrolig som skriver om det du känner och är med om. Jag tror verkligen att det kan hjälpa många där ute och jag själv tar med mig att man alltid ska lyssna på kroppen - det har varit nära för mig många gånger tror jag, men aldrig att det tippat över. Jag hoppas att jag kan vara smart nog att känna när det är nog, så att det aldrig behöver hända. Tack för allt du skrivit hittills, det är otroligt bra.

Svar: Tack för din kommentar! Jag hoppas att du lyckas lyssna på din kropp och att du tänker efter vad saker du gör verkligen ger dig. Att det du lägger energi på faktiskt ger dig något tillbaka. Sköt om dig och tack för dina fina ord!
Kram
J
ungutmattning.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är i 20-årsåldern och har alltid varit en högpresterande tjej som alltid velat andra väl och älskat livet, kanske lite för mycket. Jag drabbades sommaren 2015 av en utmattningsdepression med paniksyndrom. Det jag känner är att jag vill få kontakt med andra drabbade. Här i bloggen kommer jag dela med mig av min berättelse, mina tankar och känslor och förhoppningsvis kan vi få igång lite diskussioner och peppa varandra! Jag är inte utbildad inom ämnet utan uttrycker bara mina egna erfarenheter och tankar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela